Monday, June 13, 2011

KASIH IBU BAWA KE SYURGA, KASIH AYAH BERPANJANGAN


Hujan semakin lebat,angin bertiup kencang,kilat petir memanah bumi.seorang bapa dan anak perempuan basah kuyup menuju kesebuah jambatan. hari telah lewat, mereka perlu pulang segera sebelum langit menjadi gelap.......
    Si bapa melihat air sungai yang deras dan ganas. kemudian dia memandang ke arah jambatan kayu di hadapan.biarpun beberapa batang kayu pada jambatan itu telah kopak dan reput, mereka perlu melintasinya, tiada jalan lain.....
    Sibapa memandang anak perempuannya yang sedang mengigil kesejukan "SAYANG" kata sibapa,
"PEGANG TANGAN AYAH KUAT2"...
    Jawab sianak "TAK MAHU!!! AYAH YANG KENA PEGANG TANGAN SAYA KUAT2"....
   si bapa terdiam "AI KAN SAMA SAJA TU"...
"TAK SAMA AYAH," jawab sianak "KALAU SAYA PEGANG TANGAN AYAH DAN TERJADI APA2 PADA SAYA, SAYA AKAN TERLEPAS TANGAN AYAH. TETAPI KALAU AYAH YANG PEGANG,SAYA TAU WALAUAPAPUN TERJADI, 
TIDAK AKAN LEPASKAN TANGAN SAYA"

No comments:

Post a Comment

Copyright@SEGALA PENULISAN DAN CATATAN DI ATAS ADALAH HAKCIPTA TERPELIHARA IR RAYMONDS